Tuesday, February 06, 2007

Kenangan Terindah

Pertama kali saya blog dengan Bahasa Melayu di sini. Sudah lama betul saya tak guna bahasa. Jadi, decided to start satu dekat sini. Namun, susah bagi saya blog 100% in bahasa. hahaha.... so, rojak saje la.
Recently, dengar satu lagu di radio, a Malay song. Suka sangat, tapi tak tau title song tu. No choice, jadi saya memorise lyrics lagu tu, lepas tu pergi google. Spent beberapa jam googling, akhirnya dapat juga.
Benda yang sukar dapat, mesti share dengan rakan...
so.. enjoy ya!! Of coz, sebelum tu, kena off James Blunt punya You're Beautiful baru play lagu ni la. Pandai-pandai la.. kawan



Kenangan Terindah
By: Samson

Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang tlah hilang darimu
Yang mampu menyanjungku
Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak

Selama itu pun
Aku mampu tuk mengenangmu
Darimu...
Kutemukan hidupku
Bagiku...
Kau lah cinta sejati Ooh...

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah
Ooh...

I think my malay sucks also...!!
If you find difficult to play from the embeded player above,
try this URL:Kenangan Terindah


Cool stunt!!
I like it very much.... Wanna try as well..
hahaha!!
Must be watching too much of Fast & Furious...
or Initial-D!!

5 comments:

Anonymous said...

Saya bersetuju dengan anda, nak blog dengan bahasa memang susah. Dah lama belajar bahasa tapi sekarang tak tau bagaimana tulis...lama-lama dulu, boleh tulis karangan dengan 500 ratus perkataan, sekarang tulis "comment" pun susah ...hahaha

Nosro

四眼仔 said...

Hahaha...betul, betul.
Masa dulu Form 5 SPM, saya bahasa dapat A2 punya, bukan main-main lor... kekekeee.....
Sekarang, dapat E, tak fail sudah ketawa sini...!!

Anonymous said...

Sebenarnya hor~
lagu melayu punya melodi hor~ memang sedap didengar punya,
hanya selama ini hor~
kita tidak dengarnya dengan hati terbuka.
Terutama sekali sekarang hor~ sekarang banyak indo band dibenar jual album sini,
ini telah buka mata orang sini tentang mereka punya muzik sense.

chun sum said...

saya pun rasa this song sungguh sedap ler....hey kamu ada this song punya link ar....i wan download it ler....

四眼仔 said...

try this, not sure whether it still working.
http://www.archive.org/details/Kenangan_Terindah
if cannot, then you need to google around. :)